پویش «مشهد مهربان»، گامی مهم برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل مشهدی به چرخه آموزش جزئیات برگزاری بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (فروش پاییزه) مشهد کیفیت هوای شهر مشهد در وضعیت «قابل‌قبول» است (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) جمع‌آوری ماهیانه یک میلیون کیلوگرم ضایعات خشک در مشهد | بیش از ۴۶۶ هزار شهروند مشهدی، مشترک دائمی طرح‌های بازیافت پسماند هستند درباره آخرین فرعی خیابان «دانش ‌غربی» مشهد | کوچه «طاهایی»، از تیمارگر جان تا سازنده انسان رفع گره‌های ترافیکی میدان شهید فهمیده و میدان خیام مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ نمایشگاه ویژه کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، نماد هم‌افزایی و انتقال فرهنگ ایثار است مشهد در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی گلایه شهروندان از وضعیت کارگاهی عمرانی در ورودی مشهد | مشکلات عریض و طویل یک تعریض! شهردار مشهدمقدس: مجموعه معراج شهدا به فرهنگسرای ماندگار شهدا تبدیل می‌شود بازگشت ۴۳ دانش‌آموز مشهدی بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در پویش «بازگشت به تحصیل» ۱۴ بوستان بانوانی که در حال حاضر پذیرای شهروندان مشهدی است + آدرس و ساعت فعالیت پیشتازی شهرداری مشهد در سامان‌دهی انبار‌های ضایعات نسبت به دیگر شهر‌های کشور درباره حریم اختلافی مشهد با طرقبه شاندیز و استیصال مالکان زمین‌ها | مرز اختلافی روی میز دولت معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد: هفته اول مهر، اوج ترافیک شهر مشهد خواهد بود معاون خدمات شهری شهرداری مشهد: تمرکز ما در آستانه مهر ایمن‌سازی و بهسازی محیط بیرونی مدارس است ابلاغ قرارداد تأمین و راه‌اندازی ۶۰ واگن جدید برای خط یک قطار شهری مشهد شاخص آلودگی هوای مشهد نزدیک به محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) آمادگی حوزه حمل‌ونقل شهرداری مشهد در آستانه بازگشایی مدارس | احیای خط‌کشی عابرپیاده مقابل ۱۳۰ مدرسه شهردار مشهدمقدس: تأمین ایمنی و بهداشت اطراف مدارس، اولویت استقبال از مهر است
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار | درخواست هوشمند شدن ایستگاه های اتوبوس در شهر مشهد + پاسخ

  • کد خبر: ۳۳۲۴۲۸
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۹
  • ۴
شهروند خبرنگار | درخواست هوشمند شدن ایستگاه های اتوبوس در شهر مشهد + پاسخ
پاسخ مسئولان شهری به درخواست شهروندان مبنی بر هوشمند شدن ایستگاه های اتوبوس در شهر مشهد.

به گزارش شهرآرانیوز، هوشمند بودن ایستگاه های اتوبوس در شهر مشهد و استفاده از آخرین فناوری برای خدمات رسانی بهتر، درخواست شهروندان مشهدی است. مریم مؤمن در این زمینه به شهرآرا می گوید: تا چند سال پیش مدام هوشمندسازی ایستگاه های اتوبوس و بسیاری از طرح های ابتکاری در این باب مانند تجهیز ایستگاه ها به اینترنت و از این دست اتفاق ها خیلی مطرح بود، اما این موارد هیچ گاه در عمل اتفاق نیفتاد.

گاه برای شارژ من کارت در برخی نقاط شهر باید در به در دنبال دستگاه شارژ من کارت باشیم. اگر ایستگاه ها هوشمند شود با چنین مصائبی به طور حتم رو به رو نخواهیم بود.اما درخواستم این است که ای کاش شهر بزرگ مشهد حداقل در برخی مناطق به این ایستگاه ها مجهز شود و ما هم طعم یک شهر مدرن و دارای تکنولوژی روز را بچشیم.

محمد معتمد، دیگر شهروند هم از اهمیت این ایستگاه ها می گوید و اینکه به نفع شهر و شهروندان و مدیریت شهری است و میزان رضایت مردمی را افزایش می دهد. او به نمایشگاه دستاوردهای حوزه حمل و نقل که پاییز سال گذشته برگزار شد اشاره می کند: آذر سال گذشته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایستگاه های اتوبوس هوشمند و پروژه های بومی سازی قطعات به عنوان بخشی از دستاوردهای مطرح شده سازمان اتوبوس رانی در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری مشهد یاد کرد.

علی شهسوار، معاون اجرایی سازمان اتوبوس رانی مشهد درمورد آخرین وضیت ایستگاه های هوشمند اتوبوس در مشهد این طور توضیح می دهد: در سنوات گذشته ایستگاه های اتوبوس هوشمند را به صورت آزمایشی در دو ایستگاه مستقر کردیم، اما اکنون ایستگاه هوشمند در سطح شهر نداریم.

شهسوار ادامه می دهد: با این حال و بنا به ضرورت بر روی این ایستگاه های پیشرفته اتوبوس، پژوهش و بررسی و مطالعه داریم تا آن ها را متناسب با شرایط و اقتضائات زمان و مکان طراحی و به شکل آزمایشی جانمایی کنیم.

معاون اجرایی سازمان اتوبوس رانی مشهد درباره اینکه چرا اجرای این ایستگاه ها به تعویق افتاده است و چرا همان دو ایستگاه که در سال های گذشته راه اندازی شد به کل از این چرخه حذف شده اند، می گوید: واقعیت ماجرا این است که این ایستگاه ها با آسیب های وندالی زیادی رو به رو شدند و حتی در سطح کشوری هم از آن استقبال چندانی نشد، اما همان طور که گفته شد، در مورد آن در حال مطالعه هستیم.

او در مورد ویژگی های این ایستگاه ها نیز این طور پاسخ می دهد: ایستگاه های هوشمند اتوبوس، نسخه پیشرفته ای از ایستگاه های اتوبوس سنتی هستند که با استفاده از فناوری های پیشرفته، اطلاعات دقیق و لحظه ای در اختیار مسافران قرار می دهند. این ایستگاه ها مجهز به نمایشگرهای دیجیتال، اینترنت بی سیم، سیستم های نظارت و امکانات رفاهی مدرن هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۰
0
5
حداقلش روی تابلوی ایستگاه اتوبوس،شماره خطوط اتوبوس عبوری را بنویسید
قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۶
0
1
قبلا میشد با نرم افزار شهر من تایم تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه و موقعیتش رو‌ روی نقشه دید همون هم به سلامتی از کار افتاد.پیشرفت کردیم
امیر حسین قوامی صالح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۳/۱۹
0
0
سلام
علی
Japan
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۰
0
0
اتوبوسرانی مشهد یکی از بی در و پیکر ترین قسمت های شهرداریه. کافیه یک هفته شما با اتوبوس ها سر و کار گذاشته باشید.
زمان شروع اتوبوس ها مشخص نیست اگه هست بذارن تو پابانه که ماهم بدونیم.
یک ذره مدیریت تو زمان حرکت ها ندارن. مثلا ما خط هایی داریم که هر ۲۰ دقیقه میان، درصورتیکه بعضی خط ها هم تو پوشانی های زیادی با هم دارن مثلا ۱۸, ۱۸.۱ و ۱۴ رو که حدالاقل من میدونم. بعد خیلی جالبه تو ایستگاه پایانه اون مسئول زمان بندی به خودش زحمت نمیده شروع اینا رو جوری مدیریت کنه با فاصله حرکت کنند که بخش هایی که هم پوشانی دارند حدالاقل اینجوری نباشه که مسافر بیست دقیقه صبر میکنه میبینی دو تا پشت سر هم داره میاد. اگه با فاصله بیان تو ایستگاهای مشترک زمان انتطار کمتر میشه.
اما خب اگه مسافر اینو بگه انگار ارث بابای راننده رو ازش خواسته چون مسافر حقوقی براش قائل نیستن متاسفانه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->